söndag, september 27, 2009

Besviken på samsung.

Jag köpte mig en Samsung S8300 för 4590:- för ca 2 månader sedan för att det gick att blogga med den via Blogger och när jag inte fick igång det så tog jag kontakt med samsungs egen support och undrade om det var nån inställning fel eller så och så får jag till svar " Hej Carolina Tack för ert e-mail till Samsung Electronics Nordic Funktioner och specifikationer kan ändras utan föregående meddelande och för närvarande finns inte blogger med som alternativ i listan. Vi framför dock detta till berörd avdelning för kännedom Kontakta oss gärna om du har fler fråggor Med vänliga hälsningar Olle"

Vad är detta för jävla skitsnack om det står i produktbeskrivningen så ska det väl stämma eller. Jag ska ta kopntakt med Netonnet där jag köpte telefonen och jag ska ha en annan där jag kan blogga om inte så ja jag ska se vad jag kan hitta på för detta är ju helt sjukt. Aldrig mer en samsung det är ju en sak som är säker.!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Hej Lina! Jag tror tyvärr än så länge att det bara är sonyericsson mobiler som har funktionen där man på enklaste sätt kan "direktblogga" in ett mobilfoto till Blogger. Jag köpte en ny Nokia i somras för att kunna mms-blogga men upptäckte samma sak som du, att det bara funkar på sonyericsson. MEN! Man kan absolut blogga från andra mobiler (med internet) men får då skicka in inlägget som ett email, inte som ett mms. Jag gick in på Blogger.com och läste om "Mail to Blogger". Då funkar det så att man lägger in sin bloggs email-adress som en kontakt i mobilen. När man sen har tagit ett mobilfoto som man vill lägga in så trycker man "skicka via e-post" och skriver i bloggeradressen/kontakten. Titeln på emailet blir då titel i inlägget och texten i mailet blir bildtext under fotot på bloggen..
    Nackdelen är att det oftast är dyrare att skicka email än mms (speciellt som bra bilder blir en rätt stor fil) Jag har därför "surfa fritt" för 59kr/mån när jag vet att jag vill mobilblogga (tex under semestern)och då kan man ju emaila/blogga järnet utan att det överstiger 59kr. LYCKA TILL! /Eva

    SvaraRadera