måndag, september 21, 2009

Suttit inne hela härliga helgen..

så är det när man har barn som blir sjuka...det har varit en lugn helg bortsett från att Cornelia har varit gnällig, haft lite feber och varit dunder förkyld, fick ställa in vår lilla sammakomst i lördags. Jag hade aldrig fixat att ha huset fullt med folk och sen gnällig Cornelia. Synd men ja jag bjuder ju hem mina vänner för att jag vill umgås inte vara lektanr :) Vi får helt enkelt ta det en annan gång. Så hela denna härliga helgen har vi varit inne....Men idag är hon på dagis, hon vinkade så glatt idag när hon och henens pappa gav sig iväg mot dagis. Nä annars soms agt så har det inte hänt så mycket. Jag beställde mig en jacka igår (höstjacka) Jag vill ju egentligen ha en fjällräven men den har jag inte råd med så det fick bli en liknande från H&M Ett par nya sneakers skulle jag behöba inhandla oxå men vi får se, kanske attjag gå ner till Brand World och kollar idag. Kanske de har skor till lilla Bus oxå, nja jo det får nog bli så.. Nu till helgen är det bio som gäller och "flickan som lekte med elden" vi kollade på "män som hatar kvinnor" i lördags och Hampus när Cornelia äntligen hade somnat. Fick veta igår att Hampus och jaktlaget har årsmöte den dagen vi ska fira pappa, tusan oxå, men det får lösa sig ändå. Mamma ska väl ha Cornelia på lördagen och sen kanske pappa kan hämta oss i Växjö det tar ju bara 15 min typ, ja jag ska kolla med dem båda. Mamma kanska skulle på begravning med lördagen och då blir det bara kickoff halvdag annars blir det med än halvdag. Ja det löser sig....Nu är det dags att jobba igen. Fick smaka Cs hembakade bröd idag, de hade haft detta på fikat i fredags och det är så gott. Undra när faster C får komma hem, hon har fått nått skit på balansen så hon blev inlagd med dropp, ja det är väö dags för henne att börja ta hand om sig själv lite. Inte göra oss oroliga såhär. Tänker på dig faster C.

Ha en bra dag

1 kommentar:

  1. Kul att du gillar köket... Jag bara längtar att få det färdigt så jag kan bjuda in er på lite pataj. skönt att höra att cornelia mår bättre, vi får träffas en annan gång helt enkelt Kramizar!

    SvaraRadera