fredag, april 17, 2009

1 år = helt sjukt

..vad är det för en dag, är det en vanligt dag, nä det är ingen vanligt dag för det är Cornelias födelsedag, hurra hurra hurra.... Ja då var det ett år sen hon föddes. Det känns helt sjukt konstigt, 1 år, 1 år nä det är knappt att jag kan tro det. Ja vi väckte henne med paket på sängen idag och hon såg måttligt förvånad ut, paket så här tidigt på morgonen, varför jag ska få det? Men det tog ingen tid förren hon började leka med det hon fått. Ett bultbräda med hammare, en vagn med klossar, en telefon som man drar bakom sig, en liten liten bok om den lilla lilla gumman och en hund som man oxå drar bakom sig som skäller och vrider på huvudet och så ska hon få två paket till i em oxå sånna som låter och tjuter och rör på sig. Just nu sitter hon vid sin filt och plockar med allt. Lilla lilla Cornelia 1 år idag. Det känns som om jag alltid har haft henne, vad skulle jag göra utan henne? Hennes pappa hissade flaggan idag innan han körde till jobbet. Ja nu väntar spisen, jag ska göra två pajer till idag och så ska jag färdigställa tårtan oxå men först ska jag ta upp oss två till våning två och plocka iordning där och dammsuga för även om katten inte rör sig så mycket så gör hans päls det. Sen ska jag dua o dona lite med ballongerna och serpentinena och göra det riktigt kalasigt. Så nu ska jag ta o dricka upp mitt kaffe och sen är det bara att köra igång. Imorgon är det dop i Örsjö kyrka och sen är det smörgåstårta och kaffe på granngården. Så nu önskar jag alla en riktigt riktigt trevlig helg!
p.s det var -3,5 grader idag kl 06,00 d.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar