fredag, april 03, 2009

Då är helgen här.


Jag fattar inte varför vår lilla väderstation visar regn?Jag vill inte ha regn eller ja om det regnar på nätterna gör väl inget men nu på dagarna så vill jag ha sol sol sol. Idag ska jag sysselsätta mig med att baka lite bröd och städa lite och så ska jag tvätta lite oxå och hänga tvätten UTE - wiiiii - I morgon på förmiddagen dara vi till Tingsryd, ska handla lite och Hampus ska hämta plåten til Kaminen (skyddsplåten) Sen ska jag in på "lilla börjes" och titta på om jag kan hitta några fina paket till Cornelia och så ska vi kika in hos cykelhandlarn oxå, se om han har någon bra stol till cykeln :) Ja det börjar närma sig, ett-års-dagen, helt sjukt. Nu säger hon, mamma och pappa och mormor ibland och så säger hon tische = katten och bove= vovve. Och hon kan vinka och pussas:) Ja det är väl snart dags att gå ut med odjuret oxå, nä då han har varit lugn och fin förutom igår kväll när Lotta kom bort då skulle han sätta på mitt ben men han upptäckte ganska snabbt att det var fel som tur väl! Annars är han mest i hundgården på daganar nu när det är så fint väder, tycker nästa synd om honom att han ska vara inne. Jasnart ör det så varmt att man kan sätta sig ute, det är 6 grader redan och hon är 8,20 kl - WUNDERBAR - Nu ropar Cornelia, troligetvis kommer hon inte bort från soffan. Ha en underbar dagar och en underbar helg!
Kram

1 kommentar:

  1. Vi är hemma om ni blir sugna på kaffe när ni är i Tingsryd...

    SvaraRadera