tisdag, april 28, 2009

Tisdag

Vi fick ställa in grillningen i Hovmantorp - trist- men det är Hampus sista dag på jobbet och de hade ordnat nån överraskning till honom och det ska han såklart gå på. Grillningen i Hovet tar vi en annan helg. Jag tror iof att han får fortsätta lite i Svartabäck, de verkar ju ha ganska bra att göra ändå. Ja vi hoppas på det iallafall, annars så kan han ju varapappaledig tills han hittar nått annat. Jag sökte jobb idag på Södra i Växjö de behövde extra personal i matsalen, inte nått Hurrajobb kanske men nu får man nog söka det som finns för att ha nån chans. Idag tvättar jag och lillsorken, vi ska även ta och torka lite golv här snart och så ska vi gå en sväng till med vovven, fast det väntar vi med lite till. det känns som om det är regn i luften idag, det är nästan havsluft ute - ja verkligen hur gött som helst. Jag ska ta och plocka bort påskliljorna i krukorna oxå och plocka in dem så de inte står och skräpar. Idag har vi ätit lax och potatismos, jag hade min lax på ett knäckebröd men Skållan åt potatismos och varmrökt lax, jag tänkte göra lite rotfrukter i ugnen och så ha lite lax tilld et ikväll när Hampus okmmer hem, det är rätt så gott och rätt så enkelt att göra. Qua ringde innan idag och sa att hon skulle skicka mig ett mail, jag är mega nyfiken, hoppas att det kommer snart, fast tänk om det är ett tråkigt mail. Ja den som väntar får se :) nähä en kopp the nu skulle göra underverk. Fick förresten fotoboken igår som jag har gjort på Cornelias första år, hur mysig som helst, synd bara att det är några stavfel iden men men så är det, jag kollade igenom det 4 ggr innan men man blir som blind. Jag rekomenderar att göra en sån bok typ på första året eller om man vill ha nått spec på bröllopet eller ja i 50-60 års persent eller ja nått sånt. Det kostar kanske 300-400 men det är det värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar