måndag, april 13, 2009

Annandag Påsk

ja då var det måndag igen och ledigt, jätteskönt. Hampus har målat taket idag i vårt blivande matrum, och nu i veckan ska vi flytta in möblerna eftersom Cornelia fyller år på fredag så måste vi ha någonstans att vara ju men sen så flyttar vi ihop möblerna till mitten av rummet när Hampus ska tapetsera om :) Idag har Katharina varit här en liten stund, alltid lika mysigt när hon kommer. Vi fikade lite och så men så lekte hon med Cornelia så klart, Cornelia tycker väldigt mycket om sin moster ja båda för den delen, fast hon träffar ju Ina mer än Stina. På tal om Stina, hon var visst inte riktigt frisk, måste ringa henne i morgon och höra hur det är med henne, maginfluensan hade sjukrådgivningen sagt, ja jag ringer henne i morgon. Igår kväll var vi i Korrö hos Magnus och Ida. Anna, Christoffer, Saga, Daniel, Linda, Linda, Fredrik, Felix, Peter, Stina och Wasanthi var där och så vi då. Det var jättetrevligt, Ida hade gjort grillspett och pastasallad och grönsallad och bakat bröd och donat. Hon är så duktig Ida ja på allt hon tar för sig, man blir nästan lite avis på henne. Även tipsrunda hade hon fixat och gissa vem som tog hem den?? hahaha jo jag på 5 rätt, fast det var utslagsfrågan jag vann på 53 köttbullar skrev jag och det var 52 :). Ja det var roligt, Sen spelades det UNO på kvällen sen för hela slanten. Cornelia var inte helt 100 igår, hon hade nog lite ont i magen , men det gick över framåt 22,00 tiden och då somnade hon och sov ordentligt, hon vaknade knappt när jag skulle klä på henne. På torsdag ska vi åka hon handla på Börjes, Hampus ska försöka få hem plåten till kaminen. och så ska vi kanske bestälal lite tapeter oxå. Ja sen fyller ju Skrållan år på fredag och då blir det paj och sallad och tårta så klart. Nä nu är jag dötrött och ska slänga mig i soffan en liten liten stund sen ska jag sova järnet i sängen sen. Det har ju varit myckjet kalasande nu i två dagar med ganska så sena kvällar men ack så tidiga mornar.
God natt och hoppas att ni alla har haft en urtrevlig påskhelg.
Ja just ja, Grattis Karolina och Eddie till lägenheten!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar