lördag, april 04, 2009

Vildsvinsjakt :)

(årsgris hondjur 40-45 kg)
då var första vildsvinet för 2009 skjutit, Grattis till detta Hampus darlingen, igår kväll vid 20,20 typ så kom 3 små grisar med mamma fram och då passade storjägaren Hampus på att ha ihjäl denna lilla gris. Ska bli gott att ha på grillen :) Pappaoch Qua ska ha halva, Svärfar hade hela frysen full med tamgris. Ja då har väl jakten 2009 inletts på ett bra sätt. Fast jag tror att Grimmse-gubben var måttligt road över att inte få följa med andra gången när husse var hemma och hämtade kniven....
Idag ska vi fara till Tingsryd och Börjes för att handla lite plus att Hampus ska hämta plåten till kaminen, nu är han i Lessebo för att hämta golvlister till TVrummet. Snart inflyttningsklart. Vi kikar nog in på en kopp kaffe hos Anna och Christoffer och lilla söta Saga innan vi kör hem oxå, Kaffe är alltid trevligt och så umgås med goda vänner är ju inte heller helt fel. Ikväll åker vi till Lessebo och Peter och Stina och Wasanthi för att käka lite mat och dricka lite gott antar jag :)
Trollet hon sover en runda nu och hon vaknar nog lagom till att vi ska åka. Jag måste verkligen ha ett par nya byxor detta går inte alla min byxor är uppslitna eller försmå, jag blir så ledsen när jag ska prova dem så nu har jag lagt undan dem långt inne i garderoben dit ljuset aldrig når. Har dock inte jättemycket pengar men det får lösa sig ändå. Det är ju vår och sommar snart och då kan man ju ha kjol och tajts och klänning och sånt och det är bra. Då kan man dölja lite av allt överflöd man har :) Jag vet att jag är lite lat oxå men jag går iallafall 1-1,5 tim varje dag och nu går jag även på kvällen och med hunden när Hampus har kommit hem, bara jag och Grimm då kanman gå lite fortare oxå. Jo jag höll på att stiga på en liten huggis igår kväll, han låg och solade sig i vägkanten vid 18,30 tiden. Och så höll jag på att köra över en padda oxå på eftermiddagen när vi var ute, det var mycket vilda djur igår. Mamma var och röntgade höften igår och det såg jättebra ut, det hade läkt ihop fint. nu ska jag sätta mig i solen lite innan vi ska fara vidare.
Ha det så bra idag och lycka till på medlems bingot ni som ska dit.
Kram från oss i Kupperberga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar