fredag, april 10, 2009

Långfredag











Denna fredag har vi spenderat hemma hos Cornelias morfar och Qua. Det bjöds på isterband och dillstuvad potatis och så blev det kaffe och kaka. Pappa skulle ha halva grisen som Hampus sköt i fredags (tror jag det var) Så vi slängde in oss och svinet i bilen och körde till Stenslanda på förmiddagen. Hemma hos pappa och Qua finns tre så kissungar som Cornelia blev förtjust i fast bäst var nog ändå lilla lilla kalven, som tyvärr har fått lunginflammationmen som går på penicillin, Cornelia var lite rädd i början men se kunde hon inte sluta le när kalven kom fram till oss. Saknar det livet livet om jag ska vara helt ärlig. Det finn singet som är så mysigt som våren på en bondgård. Ja så har ju pappa även en äggkläckningsmaskin och nu har han fått en lite kyckling, som katten Buster ligger och vakar på.


Cornelias morfar plockade även fram vår gamla trampe traktor och gick runt med Cornelia på denna och det tyckte hon var suveränt, hon höll sig i ratten men lät fötterna släpa lite i marken, nåja hon är ju inte så lång än. Ja opch nu när vi kom hem så putsade jag två fönster medans Hampus har tvättat bilen och tagit fram sommardäcken (de ska på imorgon) och nu ska vi äta lite och sen är det väl TVn som hägrar tror jag, ja jag ska iallafall ta och knäppa upp en öla jävel tänkte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar