tisdag, januari 01, 2013

Året var 2012

 
Här kommer en liten summering över vad som hänt under 2012 och mina förhoppningar över 2013.
 
Januari 2012:
Kan konstatera att jag även 2012 börjar med att välkomna våren väldigt tidigt, deran den 4 januari faktiskt. Mannen åker på nån typ av förkylningsinflluensa och för sjukskriva sig från jobbet (vilket aldrig har hänt) Jag slutar även röka den 1 januari. Jag införskaffar en ny mobiltelefon en LG, men superduperkamera.
 
Februari 2012:
Kan väl säga att vårkänslorna styrde februari. Syster yster firade 1 år som ägare av Självfallet Salong och vi frade maken  som fyllde 32 och Sessans kusin som fyllde 1 år.
 
Mars 2012:
Mars inleds som vanligt med att jag fyller år på månadens första dag och sen är det min systers tur som fyller på dag nummer tre. Jag får fina röda gummistövlar, en resa till Gekås (lövly) och pengar till Kinaresan som stundar i maj. Våren är i fokus och det planteras och städas ute.
 
April 2012:
Vi firar Sessan som fyller 4 år (stora tjejen) med tårtkalas som vanligt och hon designar tårtan själv. Vi åker till Karlskrona på konsert med Eric Saade, som nästan blev inställd på grund av att hon hade petat in en melonkärna i örat. Som tur avr gick det att spola ur den på Vårdcentralen.
 
 
Maj 2012:
Vi börjar med att fira kusin O som fyller 3 år. Ett nytt land anläggs på framsidan, jordgubbslandet utökas med både hallon, smultron och rabarber. Den största händelsen är att jag tillsammans med mina arbetskamrater åker på utbildningsresa till Kina. En underbar resa förutom att jag mår illa och kan inte äta med någo reda på hela resan. Förklaringen till detta är att jag är gravid. Loreen vinner Eurovison Song Contest.
 
Juni 2012:
Sommaren är på väg. Mycket jordgubbar och blommor och mycket bilder från Kinaresan visas här på bloggen.
 
Juli 2012:
Juli är en månad som föralltid kommer att förknippas med sorg, tårar och besvikelse.
Varför? Jo min pappa väljer att ta sitt liv. Min älskade älskade pappa vill inte längre vara med oss. Det bloggas inte så mycket. Men mitt i all sorg så firar vi kusin P som fyller 7 år, stora killen, vi åker på marknad och Sessan får en studsmatta som används flitigt resten av sommaren.
 
Augusti 2012:
Vi börjar månaden med att begrava pappa. En kort enkel begravning och han placeras i en minneslund som han själv har önskat. Vi väljer dock vilken och det blir Skogslyckan i Växjö.
Maken bygger hönshus då vi tar över kyclningarna som min pappa hade på gården.
Vi besöker Karl-Oskardagarna med mina systrar. Maken börjar bygga hönshus, då vi tar över kycklingarna som min pappa hade. Vi åker till Skånes djurpark tillsammans med makens syster och Sessan kusiner. En underbar upplevelse så dit ska vi fler gånger.
Den härliga höstkänslan börjar infinna sig.
Vi blir även med kaninen Stampe som vi får från en underbar vän. Vi åker äve till Halmstad och en tur till Gekås då så klart och här inhandlas lite nya dagiskläder.
Maken srpnger sitt första lopp - Väckelsångloppet - och Sessan springer Piggelinloppet.
Vi får även se pyret i magen som nu har fått gå undernamnet "Janne" Ett underbart fint namn tycker blivande storasyster.
Kan konstatera att augusti var en mycket bra månad, händelserik trots allt det tråkigta som hänt
 
September 2012:
Speglas av saknaden efter pappa, mycket tankar och funderingar och vi tänder ljus nästan varje kväll för honom. Saknaden är enorm och den kommer att vara nu och för evigt känns det som. Men med en underbar familj och härliga vänner så passerar även september och hösten är verkligen på ingång nu. Min favorittid på året.
 
Oktober 2012:
Pappas månad, hans födelsedag firas med att tända ljus och sätta blommor i minneslunden, ett litet annorlunda sätt att fira någons fördelsedag, men ett sätt som kommer att bestå.
Magen börjar synas och palering inför GEkåsresan tar fart. Jag måste ju kolla noga vad jag vill ha/ behöver och vad som finns där. Gekåsresor är de bästa resor.
Vi firar även min svärmor och Sessans kusin Z som även de fyller i oktober.
 
November 2012:
Ja november är ju en förberedelsernas månad. Det pysslas och planeras inför advent och jul. Vi firar även farsdag.
 
December 2012:
Mitt nya liv som gravid börjar i december då jag behöver börja hålla koll på mitt blodsocker. 6 ggr om dagen sticker jag mig och det ska jag då få hålla på med till de säger stopp på lasarettet. Det blir jobbigt vissa dagar men jag  gör så gott jag kan.
 
Ja här var mitt 2012, ett år jag inte vill uppleva igen men ett år som jag definitivt vill minnas. Nu gäller det att ta nya tag för 2013 och leva en dag itaget. Vi kommer att bli fyra i familjen inom kort, gärna (närsom nu) Jag ska vara ledig hela 2013 och jag skaverkligen ta vara på livert och njuta varje dag, inte planera så mycket utan göra det som jag vill och tycker är roligt.
En konsert är redan inplanerad i april. Nu bara om några dagar ska jag och mannen på handboll, landskampen mellan Sverige - Tyskland.
 
Mina förhoppningar för 2013 är ändå att vi börjar med renoveringen av huset på riktigt, att vi fixar så badrummen blir klara och att jag kanske får ett nytt kök och att huset kläs om till panel som ska vara målat i rött med vita knutar och så en liten önskar om att maken kommer in på polishögskolan.
 
Så mina vänner slutet gott och en önskar till er alla om
ett Gott Nytt 2013
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Beundrar dig och din styrka, det vet du!! Nej, ett 2012 i viss mån vill vi inte uppleva igen... 2013 kommer blir ett alldeles fantastiskt år och jag kommer få glädjen att blir faster igen, vilket jag glädjs otroligt mycket åt! Många tankar, många tårar har speglat den sista halvan av 2012, men livet måste gå vidare hur hemskt det än är.... Kram vännen

    SvaraRadera
  2. Tack för Din berättelse om 2012, ett år, blandat med förtvivlan men även av glädje inför vad som skall komma 2013 och vi ser fram mot ett år i glädjens tecken ! Kram min svärdotter

    SvaraRadera