söndag, mars 08, 2009

Män som hatar kvinnor...

...är en underbart bra film måste jag säga, den bästa jaghar sett på länge, jag är ett mega fan av Lisbeth Selander...herregud, ja den filmen hade verkligen lite av varje.. Se den om du/ni inte redan har gjort det, jag måste läsa de två sista böckera nu innan de kommer på film.
Ja det är söndag idag och det snöar visst inte så farligt nu men det gjorde det nyss när jag tittade ut, vi har varit ute och gått en stund med vovve och vagn och så har Ina och jag varit i affären och så har Hampus målat murstocken, så nu är vi på banan igen när det gäller renoveringen - pust-
Igår gjorde trollet och jag hennes inbjudningskort till födelsedagen, ja jag vet att det inte är förren i april men vi kände för att göra dem och nu är de klara så nu behöver jag inte tänka på dem. Nu ska jag bara försöka komma på vad jag ska bjuda på , emn det blir nog bara fika för det är ju 18,30 på fredagen, tänkte först haft det på lördagen på dagen men Joanna och Linus ska ha Zigges dop då och det går ju lika bra att ha det på fredagen och då blir det samma dag som hon fyller så...vet inte vad jag ska köpa till henne än, mer än en stol till cyklen och så en cykelhjälm så klart. Ina skulle köpa en gunga till henne som man kunde bygga om så den blev som en "vanlig" giúnga sen och det kan ju vara bra:):) Sen vet jga inte vad hon ska önska sig, tror att hon ska önska sig en gåvagn av sin morfar och Qua och av mormor kanske nån rolig leksak, eller nä man får köpa vad man vill till henne, ett påslaka till skulle vara bra till spjälsängen, det kan ju vara trevligt att byta ju, IKEA har ju många fina och det är ju inte så långt dit, vi ska åka dit nån helg nu och köpa golv, vi sa det att vi behöver ju inte lägga in nått fint dyrt trägolv nu med hund och barn och så utan vi lägger ett laminatgolv och så kan man byta sen när hon har blivit äldre ochså, däremot ska vi lägag ett skeppsgolv i hallen upe, det måste göras nått åt det golvet oxå, för det håller på att gå sönder, men det tar vi lite längre fram nu ska vi koncentrera oss på tvrummet :)
Ha en sköön söndag i tvsoffan med Beck!!!! (och ett glas vin)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar