måndag, mars 16, 2009

uppe med tuppen

måndag morgon kl 06,00 slår Cornelia upp sin blå och då har man inte så mycket att säga till om, det är ju inte så att man han trycka i nappen och sen vända på henne och tro att hon ska somna om, det är bara att stiga upp *gässp* Kanske kan vara skönt att stiga upp tidigt?
Igår var vi i Hovmantorp hos Linda och Daniel och Oliver. Så mysigt var det att träffa dem, det blir helt klart för långt mellan gångerna även fast det inte
är spec långt till Hovmantorp :) Vi fikade lite och barnen lekte lite och sen gick vi en låång promenad i Hovmantorp. De bor i en sjuttiotals villa men den har en öppen planlösning på övervåningen och så är det två jättestora rum i källaren plus tvättstuga, bubbelbad och bastu. Jag tycker att det var ett perfekt hus, hade kunnat tänka mig att bo så ja. Sen har Oliver lekstuga på baksidan och så hade de en stoor uteplats oxå som Linda ville glasa in till hälften iallafall och det låter väl som en bra idé.Måste ju skriva lite om renoveringen oxå. I går målade Hampus färdigt taket, det blev jättebra så nu är det bara att börja spackla på de få ställen som det behövs och sen slipa och sen tapetsera och sen ska golvet in och så KAMINEN.
Vi var på IKEA i lördags, Ina var med oxå och Cornelia var hemma hos farmor och farfar. Vi köpte golv då och så öpte vi rullgardiner istället för persiennerna, mycket mycket bättre och snyggare!! Annars blev det inte så mycket på IKEA, jag handlade lite till Cornelia men det ska hon få när hon fyller år. Funderar på att åka in till stan nån dag denna veckan, måste kolla hur bussarna går bara, Om Busan stiger upp kl 6 nu så kan man ju lika gärna åka in på morgonen :) ja vi få se vad som händer, jag ska iallafall sysselsätta mig med att tvätta och plocka i ordning i garderoben (det började jag med igår) Ska bara vika i hop mina kläder.
På lördag ska vi fira Linus, han fyller 25 på måndagen.

Ha en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar