fredag, mars 20, 2009

Trött efter en natt med mycket hosta och lite sömn

ja då var det äntligen morgon så vi får stiga upp, inatt har jag vaknat ungefär varannan timme av att Cornelia har hostat. Nu sitter hon är på golvet och öppnar och stänger dörren (skönt att hon är lättroad än så länge) Vi är bjudna till Ida och Magnus idag men det fick jag så snällt tacka nej till - hade varit trevligt att träffas - men det kommer väl andra tillfällen för det. Nu när Busan har feber och hosta och en elak förkylning så är det väl lika bra att hålla sig hemma inte kul att smitta någon heller. Ja vi får nog ställa in Linus kalas i morgon oxå, ja jag och Cornelia alltså. Både Philip och Zigge kommer ju och dem vill jag inte ska bli sjuka oxå. Så vi får mysa i soffan i morgon :)
Solen skiner även idag, det var varit en underbart fin vecka måste jag säga, även fast det var -7,5 grad när jag steg upp så ser det härligt ut ute.
Igår var vi på BVC och hon hade inte gått upp nått jättemycket men hon ligger på sin kurva, två kurvor under medel och det är godkänt! Hon vägen 8100 nu och är 71 cm lång eller kort. Vi hälsade även på Peter och Stina och Wasanthi men det var bara Peter som var hemma. De bor jättefint i Lessebo lagom stor lgh som är ny tapetserad. Han är sjukskriven, har opererat tummen men det var på bättringsväg. Hämtade även min kamera igår - ÄNTLIGEN- det blev en Canon Ixus 80, helt ok men jag skulle ju inte ha nått emot om jag hade fått behålla min gamla kamera såklart.
nu är det dags att byta på Cornelia och sen ska jag slappa i soffan!
Trevlig Helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar